اخبار

یارانه شیر به دامداران پرداخت می‌شود

زمان ارسال: Sun 03:02موضوعات: Our newsانتشار یافته توسط : adminتعداد بازدید ها: 2425

وی با بیان اینکه 370 هزار رأس گاو و گوساله از نژاد اصیل، دورگه و بومی در استان وجود دارد، افزود: از این میزان، 16 هزار و 886 رأس گاو اصیل، 282 هزار رأس گاو دورگه و 71 هزار رأس گاو بومی است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در ایران سالانه 10 میلیون تن، شیر خام تولید می‌شود، گفت: آمریکا رتبه نخست، هند رتبه دوم و ایران رتبه 23 تولید شیر دنیا را به خود اختصاص داده‌ است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف شیر خام در کشور و استان همدان 102 کیلوگرم است، افزود: میانگین سرانه مصرف شیر خام در کشورهای توسعه یافته، 302 و میانگین مصرف جهانی بین 150 تا 160 کیلوگرم است.

نظرپور با بیان اینکه همدان رتبه 9 تولید شیر کشور را به خود اختصاص داده، خاطرنشان کرد: در استان همدان سالانه 374 هزار تن، معادل 4.3 دهم شیر مورد نیاز کشور تولید می‌شود.

وی در خصوص یارانه شیر گفت: طبق مصوبه هیئت دولت، کارخانجات صنایع لبنی موظف بودند از ابتدای تیرماه، شیر خام را با چربی 3.2 دهم درصد و بار میکروبی زیر 100 هزار با قیمت یک هزار و 440 تومان درب کارخانه خریداری کنند، اما از اجرای این مصوبه سر باز زدند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده افزایش نرخ 15 درصدی را برای کارخانجات درنظرگرفته‌، تصریح کرد: بخشی از این رشد 15 درصدی، مربوط به قیمت شیر خام و بخشی دیگر مربوط به هزینه سوخت و دستمزد کارگران بوده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانجات صنایع لبنی افزایش نرخ 15 درصدی را اعمال کرده‌اند اما شیر را به قیمت فوق از دامداران خریداری نکرده‌اند، افزود: حداکثر قیمتی که کارخانه‌های لبنی به دامداران پرداخت کرده‌اند، یک هزار و 200 تومان بوده است.

نظرپور با اشاره به اینکه بعد از این اقدام کارخانجات، سازمان تعاون روستایی در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اردبیل، قزوین، قم و تهران موظف به خرید شیر با قیمت یک هزار و 440 تومان از دامداران شده‌اند، گفت: وجود امکانات تولید شیر خشک و وجود شیر مازاد بر نیاز کارخانجات از دلایل انتخاب استان‌های مذکور بوده است.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه در سال گذشته بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و امسال به وزارت جهاد کشاورزی محول شده، تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن مصوبه 15/4/93 هیئت دولت، مبنی بر تخصیص اعتبار برای پرداخت بخشی از مابه‌التفاوت شیر خام در سه ماهه نخست سال جاری، به دامداران یارانه شیر پرداخت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: دامدارانی که شیر تولیدی واحد خود را به کارخانجات لبنی تحویل دهند یارانه دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: دامداران استان در اسرع وقت به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند تا پس از طی مراحل قانونی، یارانه به صورت مستقیم به حساب آنها واریز شود.

نظرپور با اشاره به اینکه دولت 225 میلیارد تومان اعتبار برای یارانه شیر اختصاص داده، افزود: هر استانی زودتر اقدام به تکمیل پرونده دامداران کند، از یارانه بیشتری بهره‌مند می‌شود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باید در راستای حمایت از تولیدکننده برنامه‌های دقیقی اجرا شود چرا که اگر تولیدکننده‌ای نباشد سرمایه‌های میلیاردی کارخانه‌ها به هیچ کاری نمی‌آید.

دنیای اقتصاد کد خبر: DEN-845935


نظرات بازدید کنندگان
اطلاعات!

اطلاعات!

تاکنون هیچ کس نظری ارسال نکرده است , شما میتوانید با ارسال نظر خود اولین نفر باشید.
افزودن نظر
نام شما
توضیحات

یارانه شیر به دامداران پرداخت می‌شود  یارانه شیر به دامداران پرداخت می‌شود

http://www.mdoks.com/uploads/static/katalog/katalog-mobile-milking-machine1391.pdf

http://www.mdoks.com/uploads/static/katalog/(feed-crusher-itch)-fider112.pdf

بلوک پایین وسط - این متن آزمایشی است