اخبار

نهاده‌های دام روی کشتی‌ها مانده‌اند

زمان ارسال: Mon 18:14موضوعات: Our newsانتشار یافته توسط : adminتعداد بازدید ها: 3146

نهاده‌های دام روی کشتی‌ها مانده‌اند

 

 

رئیس مجمع عالی واردات از تداوم بلاتکلیفی‌ کشتی‌‌های کالا‌های اساسی برای دریافت ارز خبر داد و گفت: تنها بخش اندکی از کشتی ها که مربوط به بازرگانی دولتی بود ترخیص شده ولی هنوز نهاده‌هایی که بخش خصوصی وارد کرده با مشکل روبه‌رو است

 

 

 


.
محمدحسین برخوردار در مورد وضعیت ترخیص کشتی کالا‌های اساسی که

 روی آب مانده اظهار داشت: مصوبه ستاد تنظیم بازار برای اختصاص ارز وجود دارد ولی هنوز بین بانک مرکزی،‌ بازرگانی دولتی و بخش خصوصی این مسئله حل نشده و بانک مرکزی این مسئله را تمام وکمال نپذیرفته است.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی هنوز به این مسئله که مصوبه مجلس ارز 1226 تومان نیست اکتفا می‌کند، گفت: در حال حاضر تنها مقدار اندکی ارز به بازرگانی دولتی داده شده که این کار نیز به‌صورت قطره‌چکانی انجام می‌شود و در مورد کالا‌هایی که بخش خصوصی وارد کرده است هیچ ارز 1226 تومانی تخصیص داده نمی‌شود وحتی با توجه به اینکه ارز 1226 تومان پرداخت شده است ولی در حال حاضر بانک مرکزی برای ترخیص آن به پرداخت مابه‌التفاوت 1226 و 2500 تومان تأکید می‌کند.
رئیس مجمع عالی واردات با اشاره به اینکه در حال حاضر سردرگمی در بازار ایجاد شده، خاطرنشان کرد: اگر نسبت به این مسئله به نتیجه نرسند و بازار را از این بلاتکلیفی خارج نکند، وضعیت ذخیره سازی کاهش می‌یابد و زمانی متوجه این مسئله می‌شوند که با کمبود کالا در بازار مواجه می‌شویم که نتیجه آن گرانی است.
وی در مورد این مسئله که تاکنون چه میزان از 83 کشتی ترخیص شده است، بیان کرد: تنها بخش اندکی از کشتی‌ها ترخیص شده که آن هم مربوط به بازرگانی دولتی است و سایر محموله‌های نهاده‌ها از جمله کنجاله، جو، کره، شکر هنوز به نتیجه نرسیده و روی آب مانده است.
برخوردار خاطرنشان کرد: کشتی‌هایی که توسط بازرگانی دولتی ترخیص شده اکثراً گندم است و سایر کشتی‌ها مربوط به بخش خصوصی است که هنوز ترخیص نشده است.
مسئله ترخیص نهاده‌ها برای بخش‌های تولیدی کشور چون مرغداری‌ها به یک مسئله حیاتی تبدیل شده و در صورتی که مسئله نهاده حل نشود تولید مرغ و تخم‌مرغ نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد. در همین راستا اتحادیه‌ مرغداران و واحد‌های تولیدی طی نامه‌ای به رئیس جمهور منتخب درخواست حل این مسئلهرا داشتند تا شاید مشکل این بخش که تأثیر زیادی روی بازار و زندگی مردم دارد حل شود.
بر اساس این گزارش، مشکل اتحادیه مرغداران دریافت ارز 1226 تومان نیست بلکه آنها به این مسئله تأکید دارند که هیچ ارزی حتی ارز 2500 تومان نیز به آنها تعلق نمی‌گیرد که بتوانند محموله‌ها را ترخیص کنند.



نظرات بازدید کنندگان
اطلاعات!

اطلاعات!

تاکنون هیچ کس نظری ارسال نکرده است , شما میتوانید با ارسال نظر خود اولین نفر باشید.
افزودن نظر
نام شما
توضیحات

نهاده‌های دام روی کشتی‌ها مانده‌اند	   نهاده‌های دام روی کشتی‌ها مانده‌اند

http://www.mdoks.com/uploads/static/katalog/katalog-mobile-milking-machine1391.pdf

http://www.mdoks.com/uploads/static/katalog/(feed-crusher-itch)-fider112.pdf

بلوک پایین وسط - این متن آزمایشی است