اخبار

صنایع لبنی تبانی کردند گاوهای شیری روانه کشتارگاه میشوند

زمان ارسال: Sun 20:53موضوعات: Our newsانتشار یافته توسط : adminتعداد بازدید ها: 1895
 
 
 
بعد از کاهش نرخ شیر خام، دامداران هر تن شیر را 120 هزار تومان کمتر می‌فروشند، این در حالی است که با افزایش قیمت گوشت، این امکان وجود دارد که دامداران اقدام به حذف گاوهای شیری خود کنند.
مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام در گفتگو با ایانا با اعلام این مطلب گفت:

هزینه‌های دامداران بسیار بالا است و در صورت تأمین نشدن هزینه‌های تولید گاوهای شیری، روانه کشتارگاه می‌شوند.
فقط نیمی از نهاده‌های دامی یارانه‌ای هستند
محمدجواد وکیل‌گیلانی افزود: طبق قرداد اتحادیه با وزارت صنعت، معدن و تجارت، این اتحادیه تنها نیمی از هزینه‌های نهاده‌های دامی را تأمین می‌کند و مابقی آن باید از بازار آزاد خریداری شود.
وی خاطرنشان کرد: دامداران سویا، ذرت و جو را به‌صورت یارانه‌ای دریافت می‌کنند و برای تهیه علوفه‌های خشبی مانند ذرت سیلوشده و یونجه باید آن را از بازار آزاد خریداری کنند.
این فعال بخش خصوصی ادامه داد: متوسط علوفه‌های خشبی نسبت به سال گذشته 66 درصد افزایش یافته و ذرت سیلوشده که در سال گذشته 72 تومان بود، امسال به 120 تا 140 تومان و یونجه از 400 تومان سال گذشته به 600 الی 700 تومان رسید.
وکیل‌گیلانی تصریح کرد: کلش که به‌طور معمول در سال‌های گذشته به مبالغ ناچیزی خریداری می‌شد، امسال تا 300 تومان افزایش یافت و مواد ضدعفونی‌شده افزایش قیمت قابل توجهی داشته‌اند.
وی یادآور شد: دامداران با این کاهش قیمت هر تن شیر را 120 هزار تومان کمتر نسبت به گذشته فروخته، این در حالی است که صنایع لبنی هر لیتر شیر پاکتی را 150 تومان و قیمت بعضی از فرآورده‌های لبنی کم‌مصرف مانند شیرکاکائو و بستنی را تا حدود دوبرابر افزایش قیمت دادند.
وکیل‌گیلانی تأکید کرد: برای اینکه مصرف‌کنندگان فرآورده‌های لبنی را گران نخرند، انواع برخورد از طرف سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تعزیرات و وزارت صنعت، معدن و تجارت با دامداران انجام شد.
وی مدعی شد؛ به‌نظر می‌رسد صنایع لبنی یک تبانی پنهان ایجاد کرده و در رسانه‌ها از ضرردهی خود خبر دادند. این در حالی بود که دامداران سنگ زیرین آسیاب شدند.
وکیل‌گیلانی در پایان اظهار داشت: به‌دلیل اینکه قیمت گوشت گاوی در بازار مناسب است، این امکان وجود دارد که دامداران اقدام به حذف گاوهای شیرده خود کنند.

خبرگزاری ایانا – 91/9/21

 



نظرات بازدید کنندگان
اطلاعات!

اطلاعات!

تاکنون هیچ کس نظری ارسال نکرده است , شما میتوانید با ارسال نظر خود اولین نفر باشید.
افزودن نظر
نام شما
توضیحات

صنایع لبنی تبانی کردند گاوهای شیری روانه کشتارگاه میشوند  صنایع لبنی تبانی کردند گاوهای شیری روانه کشتارگاه میشوند

http://www.mdoks.com/uploads/static/katalog/katalog-mobile-milking-machine1391.pdf

http://www.mdoks.com/uploads/static/katalog/(feed-crusher-itch)-fider112.pdf

بلوک پایین وسط - این متن آزمایشی است