اخبار

سوء استفاده کارخانه های لبنی از واردات شیر خشک

زمان ارسال: Mon 16:59موضوعات: Our newsانتشار یافته توسط : adminتعداد بازدید ها: 2094

 

 

رییس اتحادیه مرکزی دامداران گفت: درپی واردات شیرخشک، کارخانه‌های لبنی شیر را به قیمت مصوب از دامداران نمی‌خرند یا زمان پرداخت بهای آن را نیز افزایش داده و برای خرید آن سهمیه تعیین می‌کنند.
سیروس روستا در


گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: علیرغم صادرات 15 هزار و 500 تنی شیرخشک ایرانی به کشورهای آسیای میانه، افغانستان و عراق، واردات 550 تنی شیرخشک سبب بر هم زدن بازار شیر شده است.
وی گفت: واردات شیرخشک در شرایطی صورت گرفته‌ که علاوه بر آغاز صادرات این محصول، طی 9 ماهه امسال حدود 280 هزار تن محصولات لبنی به کشورهای عراق، ترکیه، کانادا، فرانسه و افغانستان صادر شده که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.
روستا با بیان اینکه واردات شیرخشک می‌تواند مشکلات عدیده‌ای در صنایع شیر و محصولات لبنی ایجاد کند افزود: این واردات محدود، باعث شد کارخانه‌های لبنی، دیگر شیر را به قیمت مناسب و مصوب از دامداران نخرند و زمان پرداخت بهای آن را نیز افزایش دهند. همچنین برخی کارخانه‌داران از خرید شیرخام امتناع کرده یا برای خرید آن سهمیه تعیین کنند.
رییس اتحادیه مرکزی دامداران اظهار کرد: شیر سرمایه‌ی ملی محسوب می‌شود و سال‌های بسیاری برای راه‌اندازی بانک ژنتیکی دام‌های شیری کشور زحمت کشیده شده اما واردات شیرخشک که به علت کم بودن میزان آن قابل ردیابی نیست، بازار شیر را آشفته کرده است.
آبان ماه سال 89 وزیر جهاد کشاورزی درپی افزایش تولید شیرخام و ماندن این محصول روی دست دامداران، واردات شیرخشک را ممنوع اعلام کرد که با اعتراض‌ کارخانه‌های لبنی همراه شد.
نهایتا علیرغم تولید 10 میلیون تنی شیرخام و مازاد بر مصرف بودن این محصول، ستاد تنظیم بازار از 30 فروردین ماه واردات شیر خشک را آزاد اعلام کرد.

خبرگزای ایسنا – 91/10/28

نظرات بازدید کنندگان
اطلاعات!

اطلاعات!

تاکنون هیچ کس نظری ارسال نکرده است , شما میتوانید با ارسال نظر خود اولین نفر باشید.
افزودن نظر
نام شما
توضیحات

سوء استفاده کارخانه های لبنی از واردات شیر خشک  سوء استفاده کارخانه های لبنی از واردات شیر خشک

http://www.mdoks.com/uploads/static/katalog/katalog-mobile-milking-machine1391.pdf

http://www.mdoks.com/uploads/static/katalog/(feed-crusher-itch)-fider112.pdf

بلوک پایین وسط - این متن آزمایشی است